Jun 2

Grundlovsmøde med Klimaminister…..

Posted by Eric . Filed under Generel | 6 Comments

Her kommer en lille opfordring fra Marianne Neve Petersen til alle Fluence ejer og andre elbils-interesserede:

Grundlovsdag onsdag den 5. juni afholder Radikale i Høje Taastrup grundlovsdagsfest i Hedehuset, Hovedgaden 371, 2640 Hedehusene fra 13:00-16:00 med Klima-, Energi- og Bygningsminister Martin Lidegaard som hovedtaler. Grundlovsdagsfestens hovedtema er klima, energi og økologi, og det er bl.a. muligt at opleve og prøve forskellige elbiler, heriblandt Renault Fluence J

Martin Lidegaard holder sin grundlovstale kl. 13:30, og kl. 14:00 er der debat med ministeren. Det vil være fornemt, hvis flere Fluence ejere/brugere kunne møde op, flage vores elbiler og stille spørgsmål til ministeren om elbilens fremtid, herunder mulighed for batteriskifte frem for hurtigladning. På nuværende tidspunkt har 4 Fluence-ejere meldt deres forventede deltagelse, men forhåbentligt vil flere komme.

Mere detaljeret program for grundlovsfesten kan findes her: http://radikalehtk.dk/wordpress/?p=270

Håber at se en masse Fluence-biler, deres ejere/brugere og opleve en positiv, konstruktiv debat med ministeren og de øvrige politikere.

Mange tak til Marianne for opfordringen, jeg kan desværre ikke selv være med, men ville være dejligt at høre et lille referat af dagen. Evt. som kommentar til dette indlæg.

Hav’ en god dag,
Eric


Facebook Twitter Email

This entry was posted on Sunday, June 2nd, 2013 at 22:23 and is filed under Generel. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

6 Responses to “Grundlovsmøde med Klimaminister…..”

  1. Kim Petersen on June 3rd, 2013 at 08:30

    Jeg tror desværre at batteriskift i fremtiden døde sammen med BP, og at det allerede var dødsdømt fra starten af.
    Timingen var god, men bilmodellen var forkert.
    Det havde været bedre hvis man havde overbevist producenterne bag de mest populære bilmærke, f.eks. VW og Peugeot, og lavet en mellemstor st.car med batteri fladt i bunden af bilen med mulighed for både batteriskift og QC.
    Så kunne det muligvis have blevet en succes.
    Så jeg er, desværre for Jer batteriskift elbilsejere, overbevist om at: “Batteriskift er død, længe leve quickcharge”.

  2. Charlotte on June 3rd, 2013 at 20:53

    Hej Eric

    Ville egentlig gerne komme, men da jeg bor i Glamsbjerg 20 km syd for Odense er jeg ikke længere i stand til at bringe min dejlige Fluence til København nu hvor batteri skifte ikke er en mulighed….

    Håber Lidegaard må se dette indlæg 😉

    Med venlig hilsen Charlotte

  3. Tommy H on June 3rd, 2013 at 22:52

    Hej Kim.

    Kan kun sige at jeg ikke er enig med dig.
    Sådan som jeg læser det vil du hellere vente 1-4 timer (alt efter batterikapacitet) på at komme videre end at bruge 6 minutter i en batteriskifte station?
    Og jo, det tager så lang tid at lade en bil op med fastcharge. BP’s fastchargere er på 22kW og de fleste af Clever’s er på 40 kW.
    Hvis man vil bruge argumentet med at en Tesla S kan køre op til 480 km på én ladning, så er udregningen, uden hensyntagen til at det tager væsentlig længere tid de sidste 20%, flg: 85kWh / 40 kw = 2,125 = 2t7m30s.

    Grunden til at bilbranchen ikke er blevet overbevist er bl.a. at man fra EU’s side ikke har været inde og fastsætte en standard for bateri dimensioner og hvor disse batterier skulle være placeret i bilen.
    Vi er enige i at batteriet skal være placeret i bunden som et pandekagebatteri, da det giver den bedste køredynamik og giver meget mere plads i kabinen og i bagagerummet.

    Renault/Nissan er pionerer indenfor elbiler og kan ikke se at man kan klandre dem for at forsøge ved at sige at det var en forkert model.
    Når der ikke er fastsat dimensioner og placering, så bruger man ikke flere milliarder på udvikling af nyt, hvis en af konkurrenterne, som kører med andre dimensioner får deres igennem ved EU!

    Jeg er også en af dem, der håber på at BP genopstår, men dette kræver meget større politisk støtte.

    Ønsker alle Fluence ejere held og lykke med kampen “mod det onde”

  4. kim e on June 4th, 2013 at 12:07

    renault har i mange år været det bilmærke som forbrugerne har været mindst glad for i dk indtil chevrolet blev lanceret, så jeg, som selv har en fluence som jeg er glad for, tror at mere populære mærker ville have gjort en markant forskel, samt at better place fokuserede alt for enøjet på skifteteknologien og måske burde der ha været mere fokus på bilen, det hører vel også med at renault dk lisom har glimret ved deres fraværd.

  5. Jens Peter Nielsen on June 5th, 2013 at 17:42

    Ja Clevers ladere kan levere 40 Kw, men de er DC ladere og kan ikke benyttes til de nye europæiske biler og heller ikke Tesla.
    Clever lover at rulle AC ladere ud hurtigt.

  6. Kim Petersen on June 8th, 2013 at 08:16

    Hej Tommy H
    Tesla kan lade halv batteri kapacitet på 20 minutter på deres supercharger, som i slutningen af 2014 vil dække 98 % af USA.
    De superchargere vil også komme til Europa.
    Så kan man køre over hele Danmark uden at løbe tør for strøm.
    Grunden til at de kan lade så hurtigt er at det er AC-ladere.
    Der er ingen begrænsninger for hvor hurtig man kan lade en elbil.
    Den 20. juni kommer stifteren af Tesla, Elon Musk, med information om hvordan man lader en elbil lige så hurtig som en man tanker en brændstofbil.
    Er det Tesla’s batteriskift eller er det Super Quick Charge?
    Spændende at se.

 
Social links powered by Ecreative Internet Marketing